Покоління ГБО. Правильна класифікація
Покоління ГБО
За принципом роботи, які застосовуються в даний час газові системи можна розділити на чотири покоління.
Перше покоління ГБО. Системи з вакуумним керуванням та механічнимним дозатором газу, які встановлюють на бензинові карбюраторні та прості інжекторні автомобілі. У першому поколінні ГБО використовуються як вакуумні, і електронні газові редуктора.
Друге покоління ГБО. Механічні системи доповнені електронним дозуючим пристроєм, що працює за принципом зворотного зв'язку з датчиком вмісту кисню (лямбда-зонд). Вони встановлюються на автомобілі, оснащені інжекторним двигуном і каталітичним нейтралізатором газів, що відпрацювали ("каталізатором").
Третє покоління ГБО. Системи, що забезпечують розподілене синхронне упорскування газу з дозатором-розподільником, який керується електронним блоком. Газ подається до впускного колектора за допомогою механічних форсунок, які відкриваються за рахунок надлишкового тиску в магістралі подачі газу.
Четверте покоління ГБО. Це системи розподіленого послідовного впорскування газу з електромагнітними форсунками, які управляються досконалішим електронним блоком. Як і в системі попереднього покоління, газове обладнання (ГБО) 4 покоління газові використовує форсунки, які встановлюються на колекторі безпосередньо біля впускного клапана кожного циліндра. Але на просторах колишнього СРСР з цією класифікацією сталася незрозуміла метаморфоза. Непоширене третє покоління, що не прижилося, зникло, а перше і друге піднялися на сходинку вище, ставши другим і третім відповідно. Це добре видно на схемі.
Щоб уникнути плутанини, зручніше застосовувати найменування газобалонних систем за аналогією з бензиновою паливною системою.
- "Газовий карбюратор" - відповідає першому поколінню ГБО
- "Лямбда-контроль система (ЛКС)" - відповідає другому поколінню ГБО.
- "Газовий інжектор", він же "газове впорскування" - відповідає четвертому поколінню ГБО
Це ті покоління, які можна встановити в країнах СНД. Але в Європі давно використовується так зване п'яте покоління, в якому газ у двигун надходить безпосередньо до циліндрів у зрідженому стані, де миттєво випаровується. Але на пострадянському просторі такі системи поки що не встановлюються. Це викликано насамперед низькою якістю газу та дорожнечею даних систем. Велика ймовірність того, що в нашому газі така система просто відмовиться працювати. Але вони поки що є далекими перспективами для нашого ринку ГБО
Матеріал підготовлений компанією "Автогаз Україна Груп" спільно з журналом "АвтоЕксперт". При передруку посилання на сайт www.gbo.ua є обов'язковим. Порушення авторських прав переслідується згідно із законом
7 причин
Щоб вибрати наше СТО для встановлення та обслуговування ГБО
-
Італійські бренди з великою історією
Ми не пропонуємо нашим клієнтам вигадані бренди, як більшість компаній в Україні! Ми встановлюємо лише найвідоміші італійські бренди з півстолітньою історією! Такі як BRC, Zavoli та AEB. При цьому наші ціни чесні та конкурентоспроможні!
-
Знання з діагностики двигунів
Ми надаємо високоякісні послуги в галузі діагностики двигунів. Завдяки нашим знанням у галузі діагностики моторів та широкому спектру діагностичного обладнання, ми вирішуємо всі Ваші проблеми, пов'язані з роботою двигуна як на бензині так і на газі!
-
Європейські стандарти безпеки
Ми встановлюємо ГБО відповідно до німецьких стандартів, забезпечуючи максимальну безпеку для наших клієнтів. Автомобілі, обладнані нами, успішно проходять перевірки TUV у Німеччині.
-
Одне джерело
Ми використовуємо компоненти ГБО від одного виробника, що гарантує правильну та узгоджену роботу всієї системи.
-
Професійне технічне обладнання
Ми маємо найсучасніше діагностичне обладнання, що дозволяє нам забезпечувати оптимальну роботу системи ГБО та бездоганну роботу двигуна на бензині.
-
Професіоналізм
Ми спеціалізуємося на установці ГБО навіть на найскладніших технічних автомобілях. Наша команда постійно вдосконалює свої навички та знання.
-
Експертність
Ми активно проводимо власні дослідження та досвіди, щоб бути на передньому краї інновацій у галузі ГБО.