Міфи про газ та газове обладнання
Колекція оман про газ та газове обладнання останнім часом перестала поповнюватися. Чи то фантазія вичерпалася, чи особливого резону немає щось нове вигадувати. Вам має бути цікаво дізнатися про всю "страшну правду" про газ, а можливо і розвіяти свої власні сумніви.
Спочатку уявіть собі гордо застиглий профіль співрозмовника та проціджене крізь зуби: "Я заробляю достатньо, щоб їздити на бензині". Дослідження показали, що використання газового палива є економічно доцільним для 30-35% автопарку. А заробляти більше (чи витрачати менше) не відмовиться жоден мільйонер. Звичайно, для справжніх товстосумів вигода менша за "штуки баксів" одного разу взагалі не розглядається, але ж ми не Рокфеллери, у нас просто профіль гордий.
Далі йде цілий список технічних перлів, відстоюючи правоту яких автори намагаються періодично використовувати кулаки або підручний інструмент як вирішальні аргументи.
Перл перший (він же основний): "У двигуні прогорає".
При чому в більшості випадків звучить це саме тому, що написано, і тільки в окремих випадках технічно грамотні люди уточнюють, що прогоряє не головка блоку, не стінки циліндра, і не та сама прокладка між кермом і сидінням, а саме випускні клапани. Що ж, факт є факт, і тривалість горіння газу справді вища, ніж бензину (низькооктанового), і суто теоретично таке можливо.
Йдеться про те, що в момент відкриття випускних клапанів газоповітряна суміш у циліндрі ще продовжує горіти і, як наслідок, має відбуватися перегрів випускних клапанів. Але:
а) подібне відбувається на бензинових двигунах через неправильно виставлене запалювання (і де ж тут, вибачте, газ?)
б) Навіть маститі фахівці з журналу "За кермом" не змогли довести правильність цього твердження (заради справедливості варто зазначити, що й не спростували). І нарешті:
в) Правильно виставлене запалювання або використання октан коректора назавжди закриє для Вас це питання.
Другим йде поширене твердження про те, що встановлення системи газового живлення веде до збільшення ризику займання автомобіля. Ну, що тут можна заперечити?
Так загалом воно і є, оскільки дві паливні системи в одному автомобілі - це ускладнення конструкції, і якщо не стежити за станом трубок і шлангів (що як для бензинової так і для газової системи входить до переліку робіт, що виконуються в рамках ТО) то можлива поява несправностей, які можуть спричиняти загоряння.
Однак не це викликає претензії та сумніви. Говорять, як правило, про небезпеку розміщення газового балона у багажнику, малюючи страшні картини наслідків вибуху. І ось що дивно: балон з 3,5-4мм сталі, розміщений у багажнику - це страшно і може вибухнути, а паливний бак, що по товщині не сильно відрізняється від консервної банки, розташований в арці заднього правого крила у ВАЗів 01-07 - це нормально.
У реаліях, газовий балон, оснащений запірною арматурою із запобіжними клапанами здатний витримати сильний удар, і навіть обрив магістральних трубок не викличе скільки-небудь значного та пожежонебезпечного витоку. Руйнування ж балона може статися лише в тій ситуації, коли водієві та пасажирам буде, на жаль, байдуже, що станеться з ними та з машиною після удару. Наприклад, після наїзду вантажного складу, що рухається зі швидкістю в 80 км/год на нерухомий автомобіль.
Підтвердженням може бути наявність б/в газових балонів у цілком робочому стані на розбираннях битих іномарок (і машини на розборі не горілі, і балони не закопчені).
Зрозуміло, саме слово "ГАЗ" несе в собі якесь попередження про небезпеку, проте варто пам'ятати, що пропан-бутанова суміш, яка використовується в більшості автомобілів, у звичайних умовах важча за повітря, що запобігає утворенню газо-повітряної суміші, а точка займання цієї самої суміші вища, ніж у суміші парів бензину з повітрям.
Ще низка питань і заперечень стосується безпосередньо сумісності систем подачі бензину з газовими системами. Як приклади наводять пересихання гумових ущільнювачів та засмічення жиклерів у карбюраторних автомобілів, вихід з ладу форсунок та бензонасоса у автомобілів з інжекторною подачею палива.
Тут саме час вигукнути: вчіть "матчастина" або читайте інструкцію з експлуатації !!! Ну чорним по білому скрізь написано, що у автомобіля, оснащеного газопаливною системою, запуск двигуна має здійснюватися на бензині з наступним переходом на газ, що паливний бак ніколи не повинен бути порожнім, і що бензонасос на автомобілях з електричними форсунками не відключають. Економія на паливі не повинна сягати абсурду, якщо Ви, зрозуміло, не хочете поповнити ряди противників газу, попередньо витратившись на ремонт системи подачі бензину.
Текст публікується люб'язно зі згоди авторів, компанії ІТАЛГАЗ
7 причин
Щоб вибрати наше СТО для встановлення та обслуговування ГБО
-
Італійські бренди з великою історією
Ми не пропонуємо нашим клієнтам вигадані бренди, як більшість компаній в Україні! Ми встановлюємо лише найвідоміші італійські бренди з півстолітньою історією! Такі як BRC, Zavoli та AEB. При цьому наші ціни чесні та конкурентоспроможні!
-
Знання з діагностики двигунів
Ми надаємо високоякісні послуги в галузі діагностики двигунів. Завдяки нашим знанням у галузі діагностики моторів та широкому спектру діагностичного обладнання, ми вирішуємо всі Ваші проблеми, пов'язані з роботою двигуна як на бензині так і на газі!
-
Європейські стандарти безпеки
Ми встановлюємо ГБО відповідно до німецьких стандартів, забезпечуючи максимальну безпеку для наших клієнтів. Автомобілі, обладнані нами, успішно проходять перевірки TUV у Німеччині.
-
Одне джерело
Ми використовуємо компоненти ГБО від одного виробника, що гарантує правильну та узгоджену роботу всієї системи.
-
Професійне технічне обладнання
Ми маємо найсучасніше діагностичне обладнання, що дозволяє нам забезпечувати оптимальну роботу системи ГБО та бездоганну роботу двигуна на бензині.
-
Професіоналізм
Ми спеціалізуємося на установці ГБО навіть на найскладніших технічних автомобілях. Наша команда постійно вдосконалює свої навички та знання.
-
Експертність
Ми активно проводимо власні дослідження та досвіди, щоб бути на передньому краї інновацій у галузі ГБО.