Інструкція з експлуатації ГБО (газобалонного обладнання) автомобілів
Газове обладнання автомобіля розміщують у трьох місцях: у моторному відсіку, салоні та багажнику. У моторному відсіку автомобіля знаходяться: редуктор-випарник газу; змішувач; електромагнітний газовий клапан; електромагнітний бензиновий клапан; запобіжник.
Примітка: На деяких моделях систем газобалонної апаратури встановлюють дозуючий пристрій, призначений для обмеження кількості газу, що подається в двигун на всіх режимах роботи двигуна, крім холостого ходу, а також вилку -трійник з регулюючим гвинтом (або гвинтами).
Редуктор-випарник призначений для перетворення рідкої фази газу на парову та подачі парової фази на змішувач. На редукторі є гвинт регулювання холостого ходу. Обертаючи його вправо або вліво, досягають максимальної частоти обертання холостого ходу. Потім поступово гвинт підкручують до встановлення мінімальної стійкої частоти обертання колінчастого валу. Через кожні 1500-2000 км пробігу (на гарячому двигуні) слід відвернути пробку (гвинт), що знаходиться в нижній частині редуктора, і злити конденсат (маслянистий відстій).
Змішувач служить для приготування робочої суміші (змішує газ та повітря).
Електромагнітний газовий клапан служить для подачі газу в редуктор і перекриття газу при роботі на бензині (керується дистанційно із салону автомобіля).
При включеному запалюванні та встановленні перемикача в положення "Газ" клапан відкритий і газ трубопроводом високого тиску надходить в редуктор. При вимкненому запаленні клапан знаходиться в положенні "Закрити".
Обслуговування. У нижній частині клапана знаходиться фільтр тонкого очищення газу від механічних домішок. Очищати фільтр слід через кожні 30 000 км шляху.
Електромагнітний бензиновий клапан служить для подачі бензину в карбюратор при перекритті подачі газу. У нижній частині клапана є гвинт (кран) для механічного (ручного) відкриття клапана. Гвинт слід повернути в клапан (або повернути кран), щоб можна було продовжити рух у разі виходу з ладу електросхеми газового обладнання.
Запобіжник захищає від виходу з ладу електромагнітні клапани. Він знаходиться у тримачі, встановленому у проводі електроживлення.
Вилка-трійник знаходиться на трубопроводі низького тиску, що з'єднує редуктор і змішувач, і призначена для підведення газу до обох камер карбюратора. На вилці є один або два гвинти, які служать для регулювання кількості газу, що надходить двигун через змішувач (гвинти) потужності. Для збільшення потужності гвинти слід обертати проти годинникової стрілки, для зменшення потужності та скорочення витрати газу - за годинниковою стрілкою.
Керування режимами роботи двигуна здійснюється за допомогою перемикача "Газ-бензин" , розташованого в салоні автомобіля з карбюраторною системою живлення у зручному для водія місці на панелі приладів.
При перемиканні з бензину на газ необхідно виробити залишок бензину з поплавкової камери карбюратора. Для цього при двигуні, що працює на бензині, переключити клавішу "Газ-бензин" із положення "Бензин" у нейтральне положення і почекати 15-20 с, поки двигун не почне працювати з перебоями. Тільки після цього можна переключитись на газ. Перемикання з газу на бензин можна здійснювати, минаючи нейтральне положення клавіші.
Вищевказані операції проводити на місці при працюючому двигуні та на ходу. На деяких моделях вітчизняних газопаливних систем встановлювалися перемикачі з рукояткою, що мала чотири фіксовані положення, що виконували роль кнопки для впорскування газу в карбюратор для збагачення суміші. Цим прийомом ще користуються перед пуском холодного двигуна на газі або після тривалої стоянки якщо двигун не пускається з першого разу. Тривалість натискання на кнопку 1-2 с, число натискань перед пуском 2-3 рази.
Увага! Перемикати двигун в режим " в холодну пору року (при температурі повітря від -5 °С і нижче) можна тільки після прогріву двигуна на бензині до 40-50 °С. У холодну пору року перед тривалим паркуванням автомобіля за 150-200 м до зупинки слід перемикати двигун на бензин.
Газовий балон розміщують у багажнику автомобіля. На ньому є вентиляційна коробка з кришкою, що герметично закривається. Під кришкою знаходяться заправний і витратний вентилі, шкала зі стрілкою, що показує рівень газу в балоні (крім електронних покажчиків рівня), заправна чашка (якщо немає дистанційної заправки).
Увага! паркування автомобіля в закритому приміщенні (гараж, станція обслуговування тощо) обов'язково закрити обидва вентилі - заправний та видатковий на газовому балоні. У нових конструкціях заправляти балон можна не відкриваючи кришку багажного відділення: є приєднувальний заправний штуцер, що закривається заглушкою. Усередині штуцера знаходиться зворотний клапан, що перешкоджає викиду газу з системи при від'єднанні заправного пристрою газозаправної станції. Забороняється!
- Розкручувати з'єднувальні трубопроводи, що знаходяться під тиском.
- Ремонтувати та демонтувати газовий редуктор-випарник та газовий електромагнітний клапан за наявності в них газу.
- Демонтувати Газовий балон за наявності в ньому зрідженого газу або пари газу.
- Тривалий вплив прямих сонячних променів на газовий балон (не тримати відкритий багажник на сонці).
- Проводити зварювальні та інші види робіт, пов'язані з виділенням великої кількості тепла (сушіння автомобіля в сушильній камері тощо) .).
Увага! При виявленні сильного, різкого запаху газу водій зобов'язаний:
- Негайно зупинитися, вимкнути запалення, перекрити обидва вентилі на газовому балоні.
- По можливості визначити візуально місце витоку (характерне обмороження, покриття інеєм місця витоку). Після усунення витоку (коли перестане пахнути газом) перемикач слід поставити в положення "Бензин", включити запалювання, підкачати бензин в карбюратор, запустити двигун і продовжувати рух тільки на бензині до усунення несправності. Дотримання цієї інструкції забезпечить безпечну роботу газового обладнання.
7 причин
Щоб обрати наш СТО для встановлення та ремонту ГБО
-
Італійські бренди з великою історією
Не пропонуємо клієнтам фальшиві бренди ГБО, на відміну від інших установників. Ми встановлюємо тільки найкраще ГБО італійських виробників із піввіковою історією. Таке як BRC, Zavoli і AEB. При цьому наші ціни на ГБО чесні та конкурентоспроможні!
-
Експертиза в діагностиці двигунів
Надаємо високоякісні послуги з діагностики ДВС. Завдяки знанням у сфері діагностики двигунів та широкому спектру діагностичного обладнання ми вирішуємо всі проблеми, пов’язані як із бензином, так і з газом!
-
Європейські стандарти безпеки
Встановлюємо ГБО за німецькими стандартами, забезпечуючи максимальну безпеку наших клієнтів. Автомобілі з ГБО, обладнані нами, успішно проходять технічний нагляд TÜV у Німеччині.
-
Один джерело
Використовуємо компоненти ГБО від одного виробника, що гарантує правильну та узгоджену роботу всієї системи.
-
Професійне обладнання
Найсучасніше обладнання, — сканери, ендоскопи, димогенератори, стенди, мотортестери — дозволяє нам забезпечувати оптимальну роботу ГБО та бездоганну роботу двигуна на бензині.
-
Професіоналізм
Встановлюємо ГБО навіть на найтехнічно складніші автомобілі: із прямим і комбінованим впорскуванням палива. Наша команда постійно вдосконалює свої навички та знання.
-
Постійний розвиток
Активно проводимо власні дослідження та технічні експерименти, щоб бути на передовій інновацій у сфері ГБО.